2002-2006 Your Website Corporation. All rights reserved.
Hidden and Dangerous 2
      aneb "skrytí a nebezpeční"
Hidden and Dangerous 2 je pokračování úspěšné taktické akční hry z druhé světové války od českých Illusion Softworks, které nabízí propracovanější příběh, detailnějši a realističtější grafiku, jednoduché ovládání a propracovanější mise.

Stejně jako první díl staví i jeho nástupce na bojích jednotek SAS na různých územích.

Podíváme se do Alp, Afriky, Barmy, Arktidy, Normandie, do Norska, chybět ale nebudou ani Čechy.

Hra pro jednoho hráče nabídne třiadvacet misí uvedených tutoriálem, které lze procházet třemi způsoby.

Jako každé pokračování i Hidden & Dangerous 2 nabízí nové zbraně, jednotky a taktiky.
Začalo to obyčejně. Nuda v Brně.
Co tam také dělat jiného kromě popíjení Starobrna?
A tak se pár kluků rozhodlo a pustilo se do programování her.
A docela jim to šlo, jenže neměli peníze.
A tak pár dalších kluků sehnalo peníze a začali dělat hry profesionálně.
A zase jim to šlo.
Zbohatli, stali se známými, zabili princeznu, snědli Karkulku a vzali si draka. Hurá.
Hlavním lákadlem hry, kromě taktizování a napínavé akce, jsou lokace. Setkáme se tu hned v 6 odlišných, po sobě jdoucích lokacích. Lokace procházíte podle toho, kdy se zrovna určitá událost odehrála, takže vrhněme se tedy na to, kde se to vlastně ocitneme. Jako první zavítáme do zimy a to konkrétně Norska, poté následuje hned poušť v severní části Afriky, pak Barma, Rakousko, severní část Francie a nakonec Československo. V každé z nich si zahrajete pár misí, z nichž v Barmě a Rakousko pouze 2, přičemž v závěrečném Československu asi něco okolo 5. Dočkáte se i misí, kde se musíte vyhnout prozrazení, nebo projít v tichosti. Pokud nechcete, aby vás protivník poznal, musíte si navléct protivníkovu uniformu. Problém je, že nesmí být zakrvácena, takže si ji můžete vzít pouze od zajmutých vojáků. Lokace jsou velmi dobře zpracovány a i to, že se dočkáte specifického jazyka u států, i když čeština u SAS se vidí jen zřídkakdy :-). Je vidět, že na lokace byl kladen velký důraz a kromě jedné, předposlední mise v Československu, se mi všechny líbily (nebylo to tím že by byla špatně udělána, ale úkol zničit všechny na mapě byl celkem nudný, jelikož oblast byla velká).


Oproti prvnímu dílu je vidět, že obtížnost se snížila, avšak stále máte jen jeden slot na uložení.

Hru hodně zjednodušuje možnost, že pokud někdo z vašeho týmu uvidí nepřítele, zařve kontakt a vy už víte, kde přibližně je, podle mapy a kompasu.

Hru by navíc měli zvládnout na nejlehčí obtížnost i ti, kteří rádi provádí rambo kousky, avšak poslední, 4. obtížnost, bych doporučoval jen skutečným hardcore hráčům.

Ve hře jsou animace jak přímo v enginu, tak i animované.

V Československu se jich dočkáte asi nejvíc a všechny z nich jsou celkem pěkně udělané. Nakonec jsem si tu pro vás nechal velmi vydařený MP, který vám nabízí hned 3 odlišné módy.

Bude tu klasický objektiv, nebo Deathmatch, popřípadě pokud se vám zalíbila hra Battlefield, je tu i obdoba obsazení všech vlajek na mapě.

Osobně jsem byl spokojen jak se singleplayerem, obsahujícím jak klasickou kampaň, tak i krveprolití, kde byla hra těžší a s tím i obtížnější úkoly, nebo Vlk samotář, kde váš tým tvořil pouze jeden voják.
Zásada č. 1 : Válka není pro zbabělce, vojíne!

Zásada č. 2 : Doma se moc neohřeješ, vojáku SAS, to si piš!

Zásada č. 3 : Bez taktiky žádná šance na vítězství, to si pamatuj!

Zásada č. 4 : Kvalitní ponožky a pevná obuv – základ úspěchu.

Zásada č. 5 : Každý udělá občas nějakou tu chybu. A ty toho musíš využít!

Zásada č. 6 : Nenech se zmást výrazem v obličeji protivníka!

Zásada č. 7 : Střelba a řev obětí – to je teprve pořádný koncert!

Zásada č. 8 : Všechno má svůj konec, válka není výjimkou.







Pokud jste četli některé z mnoha preview publikovaných na světových herních serverech, popřípadě sledovali vývoj Hidden & Dangerous 2 průběžně, určitě víte, že hra prodělala komplikovaný vývoj. Zprvu to vypadalo tak, že se jí dočkáme již koncem roku 2001, ale vedení IS se nakonec rozhodlo pro přepracování konceptu, které trvalo až do října 2003, kdy se anglická verze H&D2 díky distributorovi Take2 dostala na pulty obchodů. Obrázky výše společně s tímto textem mají za cíl sdělit, nakolik se liší stará verze od té nové, prodejní. Na první pohled doznaly značných změn modely postav, a to díky nové technologii vymyšlené hlavním grafikem Michalem Kubkem. Dále si nelze nevšimnout vylepšeného HUD, kompasu a mnohem věrohodnějšího horizontu. Dle obsahu zmíněného videa byl rovněž kompletně pozměněn taktický mód, který v dřívější koncepci probíhal na strohé a nepřehledné 2D mapce. Teď se veškeré plánování přesunulo do skutečné prostorové mapy, v níž operujete. Nejzásadnější proměna ale spočívá jinde - v kompletním přepracování systému postav a úrovní. Bývalý hlavní designer Tomáš Pluhařík hru zamýšlel až příliš příběhově (dokonce byla plánována i hlavní postava, Garry Bristol, která by musela ze všech bojů vyváznout bez újmy - jak sami jistě uznáte, hratelnost by potom postrádala jakoukoliv flexibilitu) a megalomansky, což si naneštěstí uvědomilo vedení IS až velmi pozdě - vycházíme-li z údaje, že vývoj byl započat v lednu 2000, celková doba strávená na tomto projektu činí 47 měsíců, tedy bez jednoho měsíce 4 roky. V IS by zřejmě měli popřemýšlet o zefektivnění pracovních postupů. Vzato kolem a kolem však musíme tvůrce pochválit za mnohá vylepšení, bez nichž by H&D2 nebyli tím, čím jsou.
Do jaké míry postihla změna konceptu kvalitu hry?
stará koncepce - rok 2001                                                                                     nová koncepce - rok 2003
Vše o HaD2
optimalizace PageRank.cz
Domů  | O Hře  | SAS  Technika   |  Zbraně Návody  |  =CZ= Klany  |  Servery  |  Downloads  |  Galerie |   Vzkazy  |  Fórum  |  Secret  |  CUP