Afrika - Operace Nomad

1. mise - Špagetožrouti

Úkoly:
Najít Schumanna
Potlačit veškerý odpor letiště

Doporučené zbraně a vybavení:
Celkově pro celou část odehrávající se v severní africe platí, že se převážně bojuje na dlouhé vzdálenosti, není tedy od věci vzít si odstřelovačskou pušku. S tou si ale moc nezaškrtáte v menších prostorách (o které také není nouze), vezměte si tedy nějaký ten samopálek. Tým vybavte nejlépe dvěmi karabinami a stenem, samozřejmostí je slušná zásoba střeliva a nějaký ten medkit.

Mapa
modrá - trasa vašeho džípku
červená - vaše pěší cesta do hlavní budovy
červená osamocená tečka - umístění flak trucku
žlutá šipka - trasa posil
žlutá mezerovaná - pravděpodobné možnosti trasy tanku

Návod:
Misi začínáte na poušti nedaleko od džípku naloženého vašimi kolegy. Nastupte do něj a vyražte po cestě. Držte se na ní tak dlouho, pokavaď se nedostanete k hromadě trosek a sudů (místo je nápadné křídlem opřeným o ostatní trosky). Tam seskočte s vašeho silného stroje a vrhněte se za tyto trosky. Dávejte pozor, neboť jste za sebou pod stromy nechali spícího mechanika. Je DOBRÉ ho odstranit. Jeho smrt ovšem (pokud vás před tím nikdo nezpozoroval) vzbudí všeobecný zájem nepřátel, špagetožroutů, a vám nezbývá nic jiného než obrana. . . Nepřátelé se na vás řítí ze všech stran, tak střílejte, není jich mnoho. Boj je ztížený občas nalétávajícím bitevníkem Focke-wulf, škody jím způsobené ovšem můžete vyvažovat tím, co si vyhrabete z pod nehtu. Když je vzduch již trochu čistější (nepočítáte-li pach krve) vrhněte se do hlavní budovy (hlídejte, zda jste odstranili muže pod větrníkem a kulometčíka na střeše, ostatně to asi poznáte :-)). Tam ještě pravděpodobně na někoho narazíte, ale neměl by to být člověk nebezpečný. Vás zajímají první dveře vlevo. Jakmile do nich vstoupíte, spustí se ingame animace a jistý Ital-důstojník vám oznámí, že Schumann práskl do bot. Úkol se mění: Najděte dokumenty o Schumannově odletu. Ty se na nejlehčí úroveň nacházejí na stole v protější místnosti (jakási kniha), na střední obtížnost na dvou různých viditelných místech. Na těžší úrovně je to problém, nejde je totiž v anglické verzi získat, tedy do doby, než vyjde opravný patch. Zhruba v tuto chvíli (je to asi tak necelých pět minut po začátku) se na scéně objevuje pancéřový pomocník v čele pomocného konvoje (mimo jiné čítající rádoby akční posádku mototokola se sajtkou připomínající středověké rytíře s dřevcem). Na tank neplatí olověné projektily ráže 9mm a není tedy od věci sehnat si něco užitečnějšího. V levé zadní místnosti hlavní budovy je jakási cela plná zbraní, klíč od dveří je v místnosti s Italem-důstojníkem. Uchopte pancéřovou pěst, zamiřte na tank (ten je téměř vždy jinde, takže ho ještě musíte vyhlédnout), vystřelte. Velice prosté. Nyní pokračujte obvyklím způsobem odklízení italů. Misi si můžete zakčnit plněním dobrovolných úkolu, které jsou zničení letadel a silážních nádrží. Je několik způsobů, jak toto provést. Jednak suše pomocí trhavin (také v muničáku - cele), nebo vlhce pomocí kulometku na střeše (tím ale nevyřešíte všechny, takže na trhaviny taky dojde) nebo mokře flak - truckem parkujícím za hlavní budovou (letadla v hangáru bohužel stejně musíte zničit trhavinou či pancéřovou pěstí)
Nyní pár poznámek:
Nedaří-li se vám najít nějakého přežívajícího parazita, pak je velká pravděpodobnost, že jste nepokořili muže ve výklenku u sítěného stanu na levé straně hl. budovy. Musíte také vyčistit hangár, zákopy a nemocniční stany.
Do druhé mise se vám zatraceně hodí pancéřová pěst, jednu si tedy vezměte v muničáku a taky si naberte munici z bedny v pravém zadním rohu (pohled ode dveří, teď mluvím o muničáku), kterou jsem měl neviditelnou (chuchu bug).
Nasedněte do džípu (pro trapáky) nebo do flak - trucku (pro makáče!!) a vyjeďte vstříct dalšímu dobrodružství!!!
2. mise - Letecká přehlídka

Úkoly:
Projeďte pouští

Dobrovolné úkoly:
Zabraňte nepřátelům v zavolání posil (spočívá to v tom, že se žádný nepřítel nesmí dostat k vysílačce, která se nachází kousek od nepojízdného flak - trucku. Stojí tam na bedně a z dálky není moc vidět. Stačí prostě střílet všechny u flaku. Výsledek je takový, že na konci jízdy se proti vám nevyřítí náklaďák

Doporučené zbraně a vybavení:
Do této mise si toho zrovna moc vybírat nemůžete, neboť pokračujete s tím, co měl váš tým (to je hezký rým!). Ale platí, že jak jsem se již zmínil v předchozím návodu, do této mise se vám hodí pancéřová pěst a odstřelovačská puška. Ale již samotný úkol asi naznačuje, že nějakého toho nudné ochomítání si tady opravdu moc neužijete.

Mapa
červená kolečka - uméstění zničených konvojů
modré tečky - vhodná místa k odstřelování přeživší posádky
žluté kolečko - cíl mise
černě šrafovaná část - minové pole  část - minové pole

Návod:
Misi začínáte v jednom ze dvou možných dopravních prostředků, s kterými můžete hrát misi. Je to jeep nebo flak-truck. Šanci na dohrání máte v obou případech stejnou, ale mě se osobně hrálo líp s flak-truckem, neboť u něj je i velice povedená šance, že vaši kolegáčci sestřelí útočící letadla. Nastartujte tedy motor a vydejte se po cestě (POZOR, ostatní prostory jsou plné min ale ty jsou velice hezky vidět. Na celé mapě je jich asi 10 000 :-)). Hned na začátku nad vámi poletí několik letadel, ty vám ale naštěstí nevěnují pozornost, učiňte tedy stejně jako oni a věnujte se jízdě. Asi v první čtvrtině cesty narazíte na první odpor. Ten ale sestává jen z jediného kulometného hnízda, sesedněte tedy z automobilu a střelce z dálky odpravte, nemá cenu zbytečně riskovat průjezd. Pokud jste si již v předchozí misi nenabrali pancéřovou pěst, vše můžete napravit zde, několik pancéřovek je totiž opřano o trosky nákladního automobilu. Jakmile zde vyřešíte své záležitosti, pokračujte v cestě. Druhé "odpočíadlo" již klade podstatně větší odpor a tvoří prakticky jediné problemové místo mise. Já osobně vám doporučuji sesednout v uctivé vzdálenosti a osamoceně se postupně za neustálého odstřelování posunovat po pravé straně cesty. Problém je totiž v tom, že proti vám je nasazen tank, pravděpodobně jediný funkční stroj, který přežil bombardování. Držte se pořád tak, aby jedoucí tank byl mezi vámi a druhým poškozeným tankem. Jakmile je nepřátelský tank kousíček od vás, hupsněte do poškozeného tanku a hurá do malé tankové bitvy. Prakticky platí, že vyhrává ten, kdo vystřelí dřív. Druhá možnost odstranění tanku je jednoduše pomocí pancéřové pěsti. A třetí možnost je prostě to zkusit projet, i to je možné, ale zdaleka ne tak bezpečné jako úplné odstranění nepřátel. Dávejte taky pozor na flak na druhé straně údolí. Jakmile je průjezd volný, neváhejte a jeďte ke křížku označujícímu cíl mise. Budete projíždět poslední zničený konvoj, opět ho z dálky odstraňte (mužete si taky vzít sniperky, většína nepřátel z této části je totiž má). Jakmile jste téměř u křížku, zběsile proti vám vyjede německý náklaďák, já jsem projel zkrz něj(hehe). Ale tím se už nezabývejte, neboť mise končí.
3. mise - Hosté

Úkoly:
Najděte nový funkční automobil
Zabíte všechny nepřáté
Ochraňte mechanika
Zkontaktujte ústředí za použití radiostanice (po zabití všech nepřátel)

Doporučené zbraně a vybavení:
Jako u předchozí mise nemáte na výběr, neboť pokračujete s tím, co máte.
Každopádně platí, že odstřelovačská puška se opradu hodí!!!

Mapa
červená - postup na sniperovací místo
modrá - utočný okruh
oranžové elipsy - přibližné postavení trosek mimo mešitu
černá elipsa - minové pole
žlutá šipka - vchod do mešity
žlutá elipsa - umístění náklaďáku a mechanika

Návod:
Na pokračování vaší cesty pouští se vám přihodí nepříjemná událost. Motor poškozený kulkou odmítá pracovat a tak se nevyhnete dobývání nedaleké mešity za účelem získání nového automobilu. Jedná se o misi akční, tedy velký počet nepřátel na malé ploše. Samotný návod tedy zní: Nejdříve se k mešitě vůbec nepřibližujte a jen ze slušné dálky odstřelujte, dávejte si pozor na odstřelovače kempujícího na věži a neopomeňte ani zhruba pět mužů poschovávaných v troskách kolem mešity (na mapě nejsou vidět, pouze jejich přibližné postavení). Jakmile nebudete mít nikoho v dohledu, opatrně se přesouvejte k pravému rohu mešitních zdí, v dávných dobách odrazujících útoky šiřitelů křesťanské šalby. Je velká pravděpodobnost, že právě z těch míst se ve chvíli, kdy máte vstup téměř na dosah vyřítí dva mužíci a je jisté, že v místnůstce naproti velké trhlině ve zdi, kterou vstupujete, je další muž - dívá se na vás okýnkem, takže se nenechte zaskočit. Jakmile je od těchto mužů klid, vylezte si na hradby a oběhněte je, cestou smozřejmě ničte vše živé - KROMĚ MECHANIKA . Je to muž v modrých montérkách, sedí u náklaďáku a bojí se bojí). Dávejte si pozor na malé uličky mezi jednotlivými komůrkami v areálu mešity. Až celou zeď oběhnete, seskoče k mechanikovi a prohoďte s ním pár slov. Objevuje se vám nový úkol, tentokrát již oficiálně, ochraňte mechanika. V tuto chvíli pravděpodobně jen hledáte, koho jste nechali naživu, a tak vám musím doporučit nudné prohledávání všech komůrek a samotné mešity (v ní je doktor, umírající muž a slušná zásoba medkitů). Radiostanice se nachází taktéž v mešitě, hned za dveřmi na levé straně.

Pár poznámek:
Na následující misi vám opravdu dopuručuji, abyste si zašli na věž mešity pro německou sniperku a pár nábojů (tedy jen v případě, že máte nouzi o olovo). Dávejte si pozor na minové pole (na mapě). Pár granátů taky nemusí být na škody. Máte-li rádi pohled na krajinu, pak mohu vřele doporučit výhled z věže mešity. Opravdu impozantní!!
4. mise - Karavana

Úkoly:
Ubraňte oázu
Zabraňte zničení opraveného automobilu
Zkontaktujte velení (hned ze začátku)

Doporučené zbraně a vybavení:
Bohužel ani v této misi se nedočkáte normálího výběru. Ten je omezen pouze na několik středních zbraní.Pokud jste si z předchozí mise nechali odstřelovačskou pušku, neprohloupíte. Je to prakticky to jediné, co k misi potřebujete (vynechávám-li bazuku, k tomu ovšem později).Pravda ale je, že jeden z týmu by měl mít samopal, pokud by nepřátelé prošli až do vámi střeženého objektu.

Mapa
červená velká šipka - směr útoku na EASY
červená šipka malá - směr nepatrného útoku na NORMAL
zelené kolečko - věž s kulometem
zelené čárka - zeď vhodná k umístění jednoho z vojáků
modré kolečko - místo k odpálení polopásáku (ten jinak přijede před bránu)
modrý tančík - místo zastavení tanku na NORMAL (obvykle)
žlutý tančík - místo zastavení tanku na EASY (obvykle)

Návod:
Misi začínáte na hradbách mešity, hned se ale musíte přesunout k vysílačce a zkontaktovat velení. Jakmile zavoláte, vemte si v místnosti, kde byl v předchozí misi doktor (hlavní místnost mešity) bazuku a alespoň jeden další náboj (pokud nechcete později zbytečně ztrácet čas). Bohužel hned na začátek musím napsat, že jsem tuto misi hrál jen na nejlehčí a druhou nejlehčí obtížnost a nevím, zda v obtížnějších úrovních nastávají nějaké změny. Jakmile tedy poberete střelivo, utíkejte na místo, odkud jste se přesunuli do mešity. Vřele doporučuji jednoho z vašich kolegů (na lone wolf může být problém) poslat k obsluze kulometu v jedné z věžiček, dalšího pak na zeď na které stojíte vy. První člen konvoje, který se objeví ve vašem zorném poli je náklaďák. Nejlepší je ho třemi nebo čtyřmi ranami do chladiče (ze sniperky) zapálit. Za chvíli uvidíte pouštní ohňostroj. Následující útok (jen na NORMAL) je veden mimo zorné poli věžičky, o ten by se měl postarat muž, kterého jste poslali na "vaši" zeď, ale samosebou mu můžete pomoci. Na této straně je už později klid. Od této chvíle je to horší. Blíží se k vám jeden tank v čele asi 15 mužů. O muže se neuvěžitelným spůsobem postará kulometčík, zničení tanku ale musíte obstarat vy. Jakmi tank bude projíždět kolem věžičky, napalte ho jednoduše bazukou a konec (ale jen na EASY). Na NORMAL ho nechte projet a zbytečně ho nedrážděte (dokonce se vyplatí těsně před průjezdem tanku na chvíli uvolnit kulometčíka a počkat, až tank přejede, jinak budete kulometčíkovu smrt vysvětlovat jeho matce). Po vystřílení mužů původně běžících za tankem vás čeká jednoduchý úkol - přeběhněte z hradeb na místo označené na mapě a počkejte na příjezd polopásáku. Jedna rána bazukou spolehlivě dělá z jeho posádky roštěnou (nejíst, rakovinotvorné). Měl by vám stále zbývat jeden náboj do bazuky, což se hodí, neboť nedaleko od vás u trosek starých zdí parkuje tank, který jste předtím nechali projet. Jeho hlaveň je natočená od vás, střelte bazukou přesně do "A" (nápis) na jeho věži a to zabere v 9 z 10 případů. Konec mise!
5. mise - Whiskey bar

Úkoly:
Najděte Hanse Shumanna
Donuťte Shumanna ke spolupráci
Zabíte všechny nepřátelé v okolí ranveje
Uprchněte v uloupeném Junkersu

Dobrovolné úkoly:
Zničte všechny německé tanky
Zničte veškeré zásoby paliva
Získejte informace o útoku
Zničte všechna letadla (kromě Junkersu 88 potřebného k odletu)

Doporučené zbraně a vybavení:
Misi opět začínáte s vybavením z mise předchozí, takže do této kolonky nemusím prát téměř nic.Jediné, co se změnilo je vaše oblečení - nyní nosíte německou uniformu a to z důvodů proniknutí do Daiburnu ( Abn-Sin-Oanské letiště).

Návod:
Misi začínáte v jednom ze dvou podzemních skladů na mapě. Pozor! Hned za vámi na konci chodby sedí dva mužíci, kteří po chvíli začnou střílet na vaše kolegy. Odpravte je (mě zůstal jeden náboj do bazuky, takže jsem moc problémů neměl a ještě vznikl hustý screenshot!!). Ve skladišti si zároveň můžete z beden vzít německu pistoli, karabinu, MP-40 a zásobu střeliva (bedny jsou hned za prvním rohem na pravé straně, díváte li se směrem od vozu). Nezapomeňte také, že chcete-li být nenápadní, nesmíte mít ani spojenecký batoh. Jakmile tedy vyřešíte své záležitosti s nenápadností, rozkažte svému týmu počkat a vypravte se ven ze skaldiště a doprava směrem k třem boudám (na mapě je vidíte celkem jasně) Po nikom nestřílejte, běžte ale rychle, musíte se hbitě dostat až k třetí boudě, ve které je schovaný zaparkovaný tank. Nasedněte rovnou na třetí místo (hlavní zbraň) a zničte dva tanky přímo před vámi (střelte do "A" na zadní straně jejich věže a to většinou zabere). Poté přesedněte na řidičské místo a dojeďte pro tým. Tankem se vydejte k druhému skladišti a zaparkujte tak, aby dveře byly ve střelném úhlu kulometu. Tým nechte v tanku a vběhněte do skladu, někoho zabijte a utečte. Nepřátelé vás budou následovat a vběhnou pod palbu kulometu jako svině pod nůž. V tomto skladu je zásoba pancéřových pěstí, granátů a munice (mimochodem i bomb a pum). Dalším krokem je vyčištění hangárů od hnusu, postupujte tedy od jednoho k druhému, nikde není víc lidí, než tři. V jednom z nich ovšem narazíte na důstojníka promlouvajícího k dvěma vojáků. Vyslechněte rozhovor a náhle máte splněný jeden z dobrovolných úkolů (tým stále nechávejte v tanku, jinak vám poslouchání překazí. Dokonce je lepší ho nechat ve slušné vzdálenosti od tohoto hangáru, jinak důstojník může slyšet případnou střelbu). Pak důstojníka a vojíny odpravte. Pokračujte v jízdě podél zákopů a bijte každého, kdo v nich vězí. Dojeďte podél nich až k červenobílé závoře, odkud se vydejte k menší budově, ve které se skrývají asi čtyři mužové. Nešetřete nikoho. Poté už zbývá jediné - najít Hanse Shumanna. Ten je ve své kanceláři v druhém patře hlavní budovy. Promluvte s ním a odveďte ho k letadlu nedaleho od budovy (na ranveji). Možná po vás ještě bude střílet sniper, na toho pozor! Jakmile jsou ale všichni u letadla, zvítězili jste!
6. mise - Dravci

Úkoly:
Nenechte se sestřelit

Návod:
Co se této mise týče, nemá valný smysl radit, neboť trasu udává váš pilot (Hans Schumenn) a jediné zbraně, které potřebujete jsou kulomety umístěné v letadle. Mohu vám ovšem napsat pár rad. Mě osobně se vyplatilo překlikávat mezi jednotlivými členy týmu a měnit tak střelný úhel (tři kulomety směřují dozadu a jeden dopředu, většinou na jiné výškové úrovni). Navíc doporučuji v každé volné chvíli, kdy na obzoru není vidět žádný "dravec" přebíjet, neboť náboje do kulometů dochází celkem rychle.


Norsko - Operace SnowBall

5. mise - Parovod

Úkoly:
Pod vodou zaminovat obě lodi (Tirpitz 2x mina a Enigma 1x mina)
Dostat se nepozorovaně na Enigmu a ukrát šifrovací přístroj
Nespustit žádný poplach
Ukrát tajné dokumenty
Vrátit se na únikové místo

Doporučené zbraně a vybavení:
Tato mise je jedna z mála, kde jsou zbraně na dálku, jako např. sniperovací pušky,
úplně k ničemu. Naopak zde využijeme tiché zbraně pro čistou práci.
Volte tedy mezi zbraněmi Sten gun a De lise, které jsou pěkně
tichoučké a nespustíte střelbou z nich poplach.

Mapa
1. Místo, kde na vás bude čekat Sygurd, váš průvodce.
2.a Zde Vás Sygurd, průvodce, opustí.
2.b Zde Vás Sygurd, průvodce, opustí.
3. Vystřílet všechny nepřátele.
4. Tajný vchod do podzemí.
Kaňka. Úkol navíc, zničit vůz.

Návod:
Začátek mise se odehrává několik stop pod hladinou ledového oceánu. Zavelte svým společníkům "Follow me", nasedněte na podmořský skůtr a vydejte se k první lodi, kterou je Tirpitz. Na trup této větší lodi umístěte dvě miny a vydejte se pod Enigmu. Zde stačí položit pouze jedna. Hru si uložte a vyražte na vzduch.
Z levé zadní části lodi vyšplhejte po žebříku nahoru a co nejtišším způsobem vyhledejte na lodi šifrovací zařízení Enigma. Jedná se o dveře na levé zadní části lodi. V místnostech o poschodí výše pak ještě seberte tajné dokumenty. Po celou dobu na lodi by se nemělo střílet z hlučných zbraní a zbytečně na sebe upozorňovat -> zabíjet vše na jednu ránu, aby nedošlo ke spuštění poplachu.
Až bude práce na lodi hotová, ponořte se opět do vody, nasedněte na mořský skůtr a vydejte se do únikové zóny.